dimecres, 13 de maig del 2009

Utilitzem bé les noves tecnologies a l'aula si us plau.




La manera de donar les classes a la Universitat ha canviat bastant des de principis del segle XX fins ara degut, en gran mesura, a les noves tecnologies com per exemple el Power Point. Aquest programa informàtic ha marcat un abans i un desprès en la comunicació pedagògica a l’aula. Però... ¿Realment sabem aplicar correctament el Power Point a l’educació? Per una banda hi ha els docents que l’utilitza com a complement a les seves classes i per a que els alumnes disposin d’una guia estructurada per que no es perdin en mig de la classe. Per una altre banda hi ha un grup reduït de docents que l’utilitza, de manera abusiva, com a eina per no perdre’s ells mateixos en les seves explicacions dels continguts de l’assignatura que es suposa dominen perfectament però que no poden explicar amb coherència didàctica cap contingut. ¿Tots els Power Points són esquemes reals de l’assignatura o hi han que estan fets de text de talla i pega com si fos un treball d’institut? ¿És correcte que el docent es limiti a llegir el Power Point a classe? Val a dir que les noves tecnologies mai substituiran al docent. No ens oblidem dels alumnes, també molt criticables, ja que molts l’utilitzen de manera incorrecta pensant que estudiant les diapositives és suficient. Per molt text que tingui un Power Point no deixa de ser una guia per treballar els continguts on podem veure els conceptes més rellevants, la seva jerarquia i la seva relació entre ells. Aprenguem tots (alumnes i docents) a utilitzar bé les noves tecnologies a l’aula si us plau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada